Analiză SEO
Analiză SEO: Ce este, pentru ce este și cum să optimizați un site web?
Ai nevoie de un Specialist SEO sau în orice caz de o analiză aprofundată care să scoată în evidență problemele SEO care împiedică decolarea proiectului tău.
Ce nu poate lipsi într-un audit SEO cu adevărat complet și exhaustiv și care vă permite să identificați corecții care să fie puse în practică pe site.

Ce este o analiză SEO?
Aici începe programul tău SEO.
Analiza SEO este primul element din gama de servicii SEO și un pas crucial pentru a înțelege cât de optimizat este un site web pentru motoarele de căutare. Printr-o analiză detaliată, sunt examinate diferite aspecte ale site-ului, inclusiv elemente tehnice, structurale, de conținut și competitive.
Scopul principal este de a identifica eventualele obstacole care împiedică site-ul să obțină o bună poziționare în paginile de rezultate ale motorului de căutare (SERP) și de a propune soluții pentru îmbunătățirea vizibilității online.
O analiză, în general, este o evaluare obiectivă și independentă care verifică dacă anumite criterii sau obiective au fost îndeplinite. In contextul SEO, aceasta evaluare este realizata de catre profesionisti specializati sau prin instrumente software dedicate, care analizeaza in profunzime fiecare componenta a site-ului care influenteaza performanta acestuia in motoarele de cautare.
Etape analiză SEO
Dacă dorim să simplificăm principalele faze ale unui Audit SEO, am putea include:
- Verificarea accesării cu crawlere și a indexării: asigurați-vă că motoarele de căutare pot accesa cu ușurință și indexează corect toate paginile de pe site-ul dvs.
- Analiza SEO pe pagină: verificați lucruri precum metaetichetele, structura URL-ului, viteza de încărcare și calitatea conținutului pentru a vă asigura că sunt optimizate.
- Revizuire SEO off-page: Evaluați calitatea și cantitatea backlink-urilor, precum și prezența online a mărcii pe alte platforme.
- Evaluarea experienței utilizatorului: asigurați-vă că site-ul dvs. oferă o experiență perfectă atât pe desktop, cât și pe dispozitive mobile, luând în considerare aspecte precum navigabilitatea și capacitatea de răspuns.
- Optimizarea cuvintelor cheie: analizați dacă cuvintele cheie țintă sunt integrate eficient în conținut și dacă răspund la interogările utilizatorilor.
- Identificarea conținutului duplicat sau de calitate scăzută: eliminați sau îmbunătățiți conținutul care vă poate degrada clasarea.
- Implementarea sistemelor de monitorizare: Configurați instrumente pentru a urmări performanța site-ului în timp și pentru a măsura eficacitatea strategiilor SEO adoptate.
1. Search Console
Primul lucru de făcut, presupunând că nu ați făcut-o deja, este să vă conectați site-ul la Google Search Console. Acest instrument este o adevărată mină de aur de informații vitale despre sănătatea generală a unui portal, nu doar pentru SEO.
În interior puteți să verificați acoperirea paginilor indexate, cu detalii despre orice erori, conținut valid și conținut care nu a fost inclus în index. Pentru fiecare dintre ele este posibil să se investigheze motivația legată de problemă și, în consecință, să o rezolve.

Search Console este cu adevărat un instrument ultra-complet. Iată câteva exemple de lucruri pe care le permite să le faci:
- trimiteți și verificați harta site-ului;
- gestionați eliminările uneia sau mai multor adrese URL;
- verificați Core Web Vitals;
- verificați eventualele probleme de utilizare pe dispozitivele mobile;
- analizați fiecare adresă URL;
- studiază performanța site-ului în ceea ce privește clicurile, afișările, CTR și poziția medie raportând toate aceste valori la paginile, interogările, dispozitivele și țările din care provine traficul și, în final, apariția în căutare.

2. Instrumente de simulare pentru crawling (de exemplu, Screaming Frog)
O altă verificare esențială este cea care poate fi efectuată prin intermediul unui software care simulează crawling-ul, precum Screaming Frog.
Oportunitățile de verificare în acest caz sunt cu adevărat nesfârșite și variază de la
- control asupra cantității și tipului fiecărui conținut (html, imagini, PDF, JavaScript, CSS și așa mai departe);
- la codurile de răspuns URL (200, 3xx, 4xx, 5xx);
- trecerea prin fișierul robots.txt;
- canonical;
- Etichete de titlu;
- Meta Descriere;
- H1, H2, H3 și așa mai departe.
Screaming Frog oferă și îndrumări cu privire la principalele directive furnizate motorului de căutare (noindex, nofollow și așa mai departe), pe Hreflang (esențial pentru fiecare site multilingv), pe paginile AMP, despre performanță, despre conținut duplicat și pe Date Structurate. Poate fi conectat la Search Console și Google Analytics pentru o imagine de ansamblu și mai completă și mai aprofundată.
Fiecare dintre parametrii menționați mai sus ar merita un studiu atent, deoarece sunt potențiale optimizări care au un impact uriaș asupra poziționării unui site web.
3. Server Log – Analiză SEO
Cealaltă față a monedei, care evidențiază orice probleme de crawling, este analiza jurnalelor de server.
Vă permite să înțelegeți exact când și cât de mult vizitează roboții motoarelor de căutare un site web, utilizarea mai mult sau mai puțin eficientă a bugetului de accesare cu crawlere (număr de pagini accesate cu crawlere, pagini accesate cu crawlere în raport cu codul de stare, desktop vs mobil), orice server- probleme secundare de accesibilitate și, desigur, orice domenii de îmbunătățire.
4. Structura site-ului, taxonomii și legături interne
Dacă analizele anterioare au fost efectuate cu acuratețe, este foarte probabil să fi fost identificate potențiale îmbunătățiri care trebuie aduse structurii șantierului și organizării sale generale.
De fapt, fiecare site are un buget de accesare cu crawlere predeterminat, care trebuie folosit la maximum pentru a arăta motorului de căutare cele mai importante și utile resurse în raport cu modelul de afaceri pe care site-ul îl dezvoltă
Cercetare de cuvinte cheie și analiză SEO
Studiul cuvintelor cheie, altfel numită cercetare cuvinte cheie, ar trebui să fie o activitate pregătitoare pentru crearea oricărui proiect web. Din păcate, de foarte multe ori devenim conștienți de importanța sa doar într-un stadiu avansat, când site-ul este deja online, dar nu răspunde în mod adecvat potențialilor utilizatori și căutărilor acestora.
Cea mai frecventă greșeală pe care o facem, de fapt, este să credem că vorbim cu cititorul nostru cu limbajul care ne este cel mai convenabil, cel pe care îl folosim de obicei în companie. În realitate, oamenii fac cercetări online pe baza propriei experiențe, a propriilor nevoi și (mai presus de toate) a nivelului lor de cunoștințe/lipsa de cunoaștere a unui subiect sau sector.
Analiza poziționărilor actuale și așteptate servește așadar la identificarea principalelor cuvinte cheie pe care site-ul tău este bine poziționat, a celor asupra cărora ar fi indicat să lucrezi pentru că necesită îmbunătățiri și a celor pentru care nu este poziționat deloc.
Toate acestea au urmărit să răspundă într-o manieră cuprinzătoare și coerentă intenției de căutare exprimate de potențialii clienți.
Analiza profilului de backlink-uri
Cu analiza profilului de link-uri trecem la a doua ramură mare a arborelui pe care ne-am imaginat-o la începutul acestui text. Odată ce ați optimizat tot ceea ce se poate lucra la fața locului, de fapt, trebuie să aruncați o privire la ceea ce se întâmplă în afara casei noastre. Să nu uităm că web-ul s-a născut pe baza existenței unor conexiuni (hyperlink-uri) între site-uri web.
Pentru motoarele de căutare, aceste linkuri reprezintă voturi reale de încredere, cu care pagina X atestă că este posibil să se aprofundeze subiectul respectiv (identificat prin textul ancora) din pagina Y. Aceasta înseamnă că X îi transferă autoritatea și credibilitatea lui Y, și ajută la îmbunătățirea poziționării acestuia.
Analiza profilului de link începe de la Search Console, unde există o întreagă zonă dedicată. Scopul acestei lucrări de analiză este identificarea oricăror neajunsuri în comparație cu concurenții și definirea unei strategii de construire a legăturilor (construcția artificială, dar plauzibilă, a unui profil de link incoming care este mai funcțional pentru atingerea obiectivelor de poziționare așteptate).
Studiu de scenariu competitiv
Totuși, studiul concurenților nu se oprește doar la considerentele referitoare la link-urile de intrare tocmai menționate, ci trebuie extins neapărat și la cuvintele cheie și structura tehnică a site-urilor lor.
Nu de puține ori, se poate observa că în anumite nișe de piață performanța este esențială pentru a urmări o poziționare optimă, în timp ce în alte contexte este mult mai util să plecăm de la o calitate impecabilă a conținutului. Unul dintre cele mai bune instrumente pentru analiza competitorilor, pe lângă Ahref’s, este fără îndoială Semrush.
Această suită ne permite să verificăm un număr infinit de parametri și să comparăm mai multe site-uri în același timp. De exemplu, putem verifica clasamentele tuturor concurenților noștri, traficul estimat al acestora, cele mai bune pagini, cele care primesc cele mai multe vizite și așa mai departe. Pe scurt, avem o privire de ansamblu completă asupra lumii din jurul nostru și putem lucra pentru a obține vizibilitate în ea.
Adaptați analiza SEO la site-ul dvs.
Să nu credeți că analiza SEO poate fi automatizată într-un mod schematic și replicată servil pe toate portalurile!
Este adevărat, de fapt, că majoritatea controalelor sunt conceptual aceleași pentru fiecare site web, dar este la fel de adevărat că fiecare dintre ele trebuie contextualizată în funcție de tipul de site pe care îl analizați și de obiectivele acestuia.
Structura și organizarea unui site de știri, de exemplu, nu seamănă deloc cu un portal creat pentru afiliere sau cu un blog corporativ și cu atât mai puțin cu un e-commerce. Doar experiența și studiul vă pot spune care este configurația optimă pentru a reconcilia nevoile afacerii cu nevoile utilizatorilor, în lumina pieței dvs. țintă.